HARRASTUKSEN ALOITUS

Harrastuksen pariin pääsee peruskurssin kautta.

YLEISTÄ ASIAA PERUSKURSSISTA

Kurssi kestää n. 2,5 kuukautta, ja harjoituksia on kahdesti viikossa. Kurssin päätteeksi on mahdollista suorittaa ensimmäinen tasokoe. Koe on vapaaehtoinen, eli sen suorittamatta jättäminen vaikuta harrastuksen jatkamiseen.

Ei haittaa, vaikkei ihan jokaisiin treeneihin ehtisikään. Asioita kerrataan kurssin aikana moneen otteeseen.

Varusteiksi riittävät verkkarit, t-paita ja sisäliikuntakengät. Huom! Ulkokäyttöön tarkoitettuja lenkkareita ei voi käyttää, sillä niiden kova pohja rikkoo tatamimaton pinnan.

Alaikäraja on 16 vuotta. Yläikärajaa ei ole.

Kurssille tulijoilta ei edellytetä erityistä pohjakuntoa tai aiempaa kokokemusta kamppailulajeista. Riittää, että on perusterve ihminen.

Seuraan ei hyväksytä henkilöitä, jotka ovat syyllistyneet väkivaltarikoksiin. Jos tällaisia seikkoja tulee ilmi myöhemmin, johtaa se välittömään seurasta erottamiseen.

Harrastajia ei ole vakuutettu seuran puolesta, vaan mahdollisen vapaa-ajan vakuutuksen hankkiminen on harrastajan omalla vastuulla. Vakuutuksen hankkiminen ei kuitenkaan ole vaatimuksena harjoittelussa.

PERUSKURSSIN JÄLKEEN

Ainoa pakollinen varustehankinta kurssin jälkeen on alasuojat. Normaaleissa oman seuran treeneissä riittää edelleenkin vapaamuotoinen liikunta-asu, mutta leireillä ja tasokokeissa (poislukien ensimmäinen tasokoe) edellytetään ns. virallista treeniasua, johon kuuluvat Defendo-paita ja asianmukaiset housut.

Find us on Facebook
Saario Academy